Spinning

Spinning

Az edzéseket Gelencsér Tibor államilag elismert kerékpáros edző és hivatalos spinning edző fogja tartani.

A Spinning egy képzett edző vezetésével tartott csoportos kardió edzés. Az edzés alatt rendszerint motiváló zenék szólnak, melyeknek ritmusa adja meg a szükséges pedálfordulatot. Lelkileg olyan, mintha táncolnánk, tekerés közben, a tánccal ellentétben viszont itt elég az első óra, hogy megtanuljuk az alapokat.

„Az első órára érkezz időben, legalább 10 percet hagyj magadnak átöltözni, gépbeállításra. Kezdés előtti beszélgetésre is legyen időd az edzővel, aki elmondja a legfontosabb tudnivalókat pár percben. Az órára hozz magaddal kellő folyadékot (lehetőleg tiszta vizet, 1 litert) és törölközőt, amit az órán használsz.”

A Spinninget kortól, nemtől, súlytól, edzettségi állapottól függetlenül bárki elkezdheti, de fontos, hogy aki először jár ilyen órán, az fokozottan figyeljen a teste jelzéseire. A szakképzett edző segít beállítani a gépet, megkérdezi a fennálló betegségeidet, ellenőrzi azt, hogy van-e nálad kellő folyadék, törölköző. Az első alkalom mindig a legnehezebb, hiszen a technikát is meg kell szoknunk, mialatt már szenvedést ígérő motivációs zenék vinnének. A Spinning az egyik legjobb kardió edzés, erősíti a keringési rendszert, a szívet, az ereket és térdízületeket, mindezt teszi úgy, hogy a gerincet és a térdet nem terheli túlzottan. Az utóbbi jótékony tulajdonságáért közkedvelt sportolási forma azoknál, akiknek valamilyen gerinc-, vagy térd-problémájuk van.

Azoknak, akik más sportokat is űznek, aerob alapot ad, ezért kiegészítő sportnak, vagy alapozó edzésnek is kiváló. Sok profi sportoló is alkalmazza ezt az edzést a felkészülési időszakában. Az állóképesség megalapozásán és fokozásán kívül a Spinning tökéletes eszköz a fogyáshoz. Ebben az esetben érdemes pulzusmérő órát használni és a fogyáshoz ideális pulzustartomány meghatározásához szakember segítségét kérni. Ha ezt tesszük nemtől, kortól, súlytól függően egy-egy órán 500-800 Kcal-át is elégethetünk, ennek egy részét a zsírtartalékok felhasználásával. A Spinning elfárasztja a testet, ezért szükség van a regenerációra. Egy áltagos, de fitt embernek heti 2-4-szeri edzést ajánljuk, ezt persze más-más sportági mozgásokból is kombinálhatjuk.

Országúti kerékpáros versenyzőként és kerékpáros edzőként 2011. óta tartok teremkerékpáros Spinning edzéseket. Bár azóta a versenysporttól visszavonultam, hiszek a motiváció és a csoportos edzés erejében. Hiszek abban, hogy a mozgásszegény életmódtól egy jó közösségben a legkönnyebb megszabadulni. Nekem az az öröm, ha sportolsz. Ha együtt tesszük, az csak plusz hozzá. 😊

Szakirányú végzettségeim:

2011. – Kerékpáros szakági edző

2011. – Spinning Instruktor

Spinning Spinning
Spinning