TABATA

TABATA

Számos edzéstípus létezik, amiről már hallhattál mindegyik célja az, hogy segítsen elérni a kitűzött célod legyen az fogyás,alakformálás vagy izmosodás.

A TABATA egy rendkívül intenzív edzésforma amit a haladó sportolóknak találtak ki. Az aerob küszöb maximalizálásását fejlesztjük ezzel az edzéssel, valamint az anaerob rendszert, amit a haladó sportolóknak fejlesztettek ki.


A TABATA története:

A Tabata tréninget a japán tudós Dr. Izumi Tabata és egy kutatói csapat fedezte fel a Tokióban, a Nemzeti Fitness és Sport Intézetből.

Tabata és csapata a sportolók két csoportját kutatta. Az első csoport mérsékelt intenzitású képzésben részesült, míg a második csoport magas intenzitású szinten végzett. A mérsékelt intenzitású csoport öt héten át dolgozott, összesen hat hétig; minden edzés egy órát tartott. A nagy intenzitású csoport hat héten keresztül heti négy napot dolgozott ki; minden edzés négy percig és 20 másodpercig tartott (10 másodpercnyi pihenés az egyes csoportok között).

Az eredmények: Az 1. csoport növelte aerob rendszerét (kardiovaszkuláris), de anaerob rendszerük (izom) esetében kevés eredményt mutatott. A 2. csoport aerob rendszerében sokkal nagyobb növekedést mutatott, mint az 1. csoport, és 28 százalékkal növelte anaerob rendszerüket.

Az edzés felépítése:

Minden egyes edzés egy adott Tabata edzésen csak négy percig tart, de valószínűleg az egyik leghosszabb négy perc, amit valaha is teljesítettél.

A program a következő:

"Csak" 20 másodperc a munkaidő, de azt 100%-osan kell végezned utána

10 másodperc pihenő!

Teljesítsd a 8 fordulót!

Az órán amire szükséged van:

- Folyadék (lehetőleg izotóniás ital vagy bcaa-s ital)

- Törölköző

- Váltócípő

- Kitartás és elszántság

TABATA